Julmys med scrapgänget

I helgen var det dags för scrapgängets årliga julmys. I traditionsenlig anda åt vi julbord och gottebord, och fika däremellan med både pannacotta och tårta. Och så bytte vi scrappiga julklappar med varandra. Mycket prat och skratt, blandat med allvar, blev det förstås till efter midnatt. Och musjakt i gästhuset.., så det blev inte så mycket sömn. Och så scrappade vi förstås.

ullis

Ullis/lillblomman hade med sig ett juligt kit till mig att scrappa med. Hon är ju så bra på att sätta ihop kit, så jag scrappade bara med kitet. Så här blev min layout. Jag började med dekorationerna, och hade inga foton utskrivna, så det fick bli ett litet foto på Fame som jag hade tänkt ha till mitt project lifealbum. Jag brukar inte scrappa layouter med så små foton, men det blev inte så tokigt ändå.
.

ullis2

Jag har länge velat testa att scrappa en layout där färgerna dämpas av gesso eller liknande, så jag använde en burk med vitt kladd (snow-tex) och duttade på dekorationerna på layouten. Jag använde en stencil också, och smetade på snökladdet så att det blev som ett stämpelmönster under högarna med blommor. Och så runt kanten på layouten.

Nästa gång skall jag rolla det mönstrade papperet med gesso, för att dämpa mönstret. Övning ger färdighet. Det här med att kladda är hur som helst jättekul, så det kommer absolut bli mer sådant!

 

2 reaktioner till “Julmys med scrapgänget

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.