Fototriss – färgstarkt/färgglatt

I årets sista fototriss gäller det att visa upp tre färgstarka och färgglada foton för att vinna ett presentkort från Ving.

Om jag vinner vill jag göra om resan vi gjorde för tre år sedan, till South Seas Resort, Captiva Island i Florida. Det var ett drömresmål…

fototriss1

Ett foto från den resan får inleda min fototriss. Ni ser ju själva så underbart det var… Mängder med snäckskal på stranden och barnen i sina färgstarka, solskyddande kläder. De behövdes, det var närmare 30 grader när solen stod som högst på dagen, men vindarna fläktade så att det kändes som 25 grader.
.

färgstarkt (1)

Kontrasten mellan soliga Florida och mörka Sverige i juletider kunde inte vara större. Då gäller det att skapa ljus och färg med belysning och dekorationer! Här har jag dukat med en färgstark bukett och enris, där jag stuckit ned kvistar med orangeröda nypon. Apelsiner och äpplen i skålar ger också mycket färg och julstämning.
.

färgstarkt (3)

Mycket av julmaten går i röda och bruna toner och det kan se litet trist ut. Men man kan alltid piffa upp den litet, som här med gul stjärnfrukt på toppen..!

Många fler färgstarka/färgglada bidrag till fototrissen finns här.

23 reaktioner till “Fototriss – färgstarkt/färgglatt

  1. Snäckstränder där kan man riktigt ”gotta ner sig” i fynden! Vilken underbart vacker bukett du gör till bordet – julbordet? och maten mmmmmmmm tur att vi ska straxt äta middag – det suger i magen ;-)

    Gilla

  2. Härliga bilder alla tre! Min favorit blir mittenbilden! Den är kanonfin!
    Svar: Jag fler som vill se min gubbe i olika vinklar! Jag får nog göra ett uppföljningsinlägg med olika vinklar! ;)

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.